mitt mål & hur jag ska göra för att klara det..

I måndags började mina tio veckors tränings och hälso plan woho. Har gått bra än så länge dessa
tre dagarna som gått, och det ska de fortsätta göra! I månsdags blev det löpning på löparbandet.
Igår blev det innebandyträning och idag blev det en joggingrunda imrose, sedan spinning efter
skolan och avslutade på löparbandet en halvtimme..

Mitt mål är att klara en halvmara (21,1 km) PÅ BRA TID!!!!
För att klara detta..
•blir det mycket träning som gäller de tio veckorna framöver,
•träna olika distanser, intervaller, osv.. 
•äta inom en halvtimme efter jag tränat,
•inte äta godsaker de dagar jag tränar,
•dricka mycket vatten varje dag,
•sova minst 8 timmar per natt,
•äta rätt kost,
•gå upp en kvart tidigare för att hinna äta en rejäl och nyttig frukost.

Små ändringar som ska göra att jag ska orkar mer! Brukar nästan aldrig äta efter jag tränat, iallafall
aldrig när jag tränar kväll! Men nu ska jag se om jag orkar mer dagen efter när jag ätit efter jag tränat.
För tydligen är det så att för varje minut som du väntar med din måltid efter träningen, förlängs din återhämtingstid med upp till en timme.. Om du väntar mer än två timmar tar det tre till fyra dygn innan du har återhämtat dig fullt ut!

(Har sprungit 1,6 mil som längst innan, så jag tror absolut att ja klarar det, men ska ha en bra tid!!)


Kommentarer

kommmentera inlägget här!:)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0