cider 0,7.. löjligt eller vad?

skulle handla cider på ica igår, och som vanligt brukar jag handla kopparbergs cider.
så kommer jag fram till kassan,
hon i kassan kollar på cidern några gånger och till sist säger
-vänta lite, jag kommer snart..
(hon kommer tillbaka efter en liiten stund och säger)
.. har du legg?
jag: va, nej?
hon i kassan: men då får du inte handla denna, här är alkohol i denna cidern.
helt förrvirrad går jag jag in i affären igen, (jag som har handlat den cidern hur många gånger som helst innan!!..)
går bort mot läsken, och kollar på kopperbergscider, så stod där 0,7% alkohol... HALLÅ JA? löjligt eller vad? 0,7, seriööst! gränsen går ju vid 2,5...
menmen, tog en annan cider istället, och dubbel kolla så det stod alkoholfri.
kommer fram till kassan igen.
Hon i kassan: den får du heller inte handla, där är alkohol i den också.
Jag: eh nej?
Hon i kassan: (kollar på flaskan) jaha oj..

Ofta?

Kommentarer

kommmentera inlägget här!:)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0